zaterdag 27 oktober 2012

Trekkers zijn machtige mooie machines

Op een middag nog niet zo heel lang geleden, starten ik mijn trekker, ik zette de versnelling in z’n achteruit en reed hem zo achteruit de schuur uit. Op het erf van onze boerderij trapte ik het koppelingspedaal weer in en zetten hem weer in zijn eerste versnelling. Ik draaide aan het grote stuur en met een soepele draai reed ik de trekker zo ons erf af het land in. Je moet weten dat dit land gelegen is vlak achter onze boerderij en zodoende heel gemakkelijk te bereiken.

Een beetje rondrijden op de tractor dat is wat iedereen toch wil. En wanneer je dan toch in een trekker gaat rijden, wil je dit het liefste doen in een zo’n grootst mogelijke trekker. En niet in een klein lullig trekkertje, dat laten we wel aan andere over. Maar rijden op een echte trekker, bijvoorbeeld een International 560. Wanneer ik deze machtige machine bestuurt voel ik mij meteen een echte kerel.

Op het moment van schrijven is het zaterdag middag en ik verveel me ontzettend. Ik heb dus helemaal geen zin om nu nog enigszins iets nuttigs te gaan doen.. Dat heb je wel eens, zo'n dag dat er echt helemaal niets uit je handen komt. Dit is nou echt zo'n dag dat ik gewoon lekker in de boomgaard, op mijn gemak, in de hangmat wil gaan liggen. Heerlijk met de walkman op de kop naar mijn favoriete muziek liggen luisteren.

Voor het aankomende weekend heb ik eerlijk gezegd nog geen plannen gemaakt. Wat is ik dus echt niet begrijp waarom iedereen dat toch altijd van elkaar wil weten? Ik zie het allemaal wel wat ik ga doen! Het lijkt me wel leuk om even lekker te gaan toeren met onze grote tractor. Misschien wel met de grootste trekker ter wereld. Want ja het is waar, daar kan ik nou echt enthousiast van worden, van trekkers. Dat ik van trekkers mijn hobby heb gemaakt, dat is voor velen inmiddels geen geheim meer.

Geen opmerkingen: